poniedziałek, 3 grudnia 2012

Szybkie ciastka francuskie z mascarpone - jak zrobić



Ciasto francuskie jest idealne do szybkich wypieków. Serek mascarpone może posłużyć za idealne nadzienie. Wykonanie: 25 minut. Czas: start!



Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 opakowanie serka mascarpone
1 jajko
1 łyżka cukru
1 laska wanilii
1 łyżka śmietany (opcjonalnie)
oliwa do nasmarowania blachy






Przygotowanie:
Ciasto francuskie (dobrze rozmrożone) pokrójcie na kwadraty. Serek mascarpone rozmieszajcie z cukrem, żółtkiem i wanilią (laskę wanilii przekrójcie wzdłuż i ostrzem noża wyjmijcie aromatyczną zawartość). Jeśli masa będzie bardzo gęsta, dodajcie łyżkę śmietany  - ale nie więcej, bo masa wypłynie w trakcie pieczenia.  Na każdy kwadracik nakładajcie łyżkę masy i dokładnie zawijajcie brzegi. Układajcie na nasmarowanej oliwą blasze. Gotowe koperty z ciasta francuskiego posmarujcie roztrzepanym białkiem. Pieczcie w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20 minut. Smacznego - ciasteczka z ciasta francuskiego z serkiem mascarpone są idealne do porannej kawy. 






9 komentarzy:

  1. Fajne dla niespodziewanych gości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, proste, a jeszcze można tam do środka dołozyć jakiegos owoca? Czy orzeszka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś jest nie tak z tym przepisem - mascarpone płynie strumieniami (nie dodawałam śmietany). Cała blacha do wyrzucenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kupiła Pani włoski mascarpone czy polski?

      Usuń
  4. Potwierdzam powyższy komentarz. Ser wypłynął i rozpuścił się jak mozzarella, ciastka nie nadawały się do jedzenia. Jaka jest różnica pomiędzy włoskim a polskim mascarpone? Zakupiłam ser w sieci Odido, więc stawiam że był polski...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serki polskie - mam na myśli konkretnie Mlekwitę - innych nie próbowałam - mają jakąś inną konsystencję. Ja do włoskiego sera musiałam dodać łyżkę śmietany.

      Usuń
  5. Rewelacyjne.:) przygotowałam dla mojej Mamy. Była zachwycona prostotą wykonania i nieziemskim smakiem.:)
    Kradnę przepisik do siebie.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A może do polskiego serka mascarpone dodać...budyń?

    OdpowiedzUsuń