środa, 5 września 2012

Nalewka z cytryny - przepis

Sezon na nalewki oficjalnie rozpoczęty. Nalewka cytrynowa jest prosta i smaczna. Do dzieła.



Składniki:
1 kg cytryn
1/2 litra spirytusu
2 szklanki cukru
4 szklanki wody
laska wanilii (opcjonalnie)


Przygotowanie:
Cytryny dokładnie umyjcie. Obierzcie skórki z cytryn i wyciśnijcie sok. Wodę zagotujcie z cukrem.
Do ostudzonej wody dodajcie wyciśnięty dok z cytryny i skórki. Przelejcie do słoja i odstawcie w ciemne miejsce na około  2-3 tygodnie. Po tym czasie dodajcie spirytus. Po miesiącu usuńcie skórki i przelejcie nalewkę do butelek. Ja dodaję jeszcze laskę wanilii dla podbicia aromatu.  Cytrynówka jest obłędnie dobra. Zaręczam, że posmakuje każdemu.




Polecam też przepis na nalewkę  z białych porzeczek.

8 komentarzy:

  1. po 2 tygodniach w słoju mi spleśniało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, nie mam pomysłu dlaczego :(

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Ja trzymałam w temperaturze pokojowej. Nie wiem w jakiej temperaturze Pani trzymała cytryny.

    OdpowiedzUsuń
  3. W którym momencie należy dodać laskę wanilii?Do całości już po odcedzeniu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dodaję na końcu, po odcedzeniu, wanilia jest delikatna i łatwo utracić jej aromat.

      Usuń
  4. Po miesiącu usunąć skórki licząc od momentu wlania spirytusu? Czy czas 2-3 tygodniowego stania też się wlicza?

    Co do pleśni w słoiku, to podobno czasem może to być wina niedomytego, niewyparzonego słoika, lub innych narzędzi. Co więcej używając tej samej łyżki do przyrządzania różnych smakołyków trzeba być pewnym, że została przynajmniej opłukana, bo jeśli nie, to wtedy najczęściej pojawia się pleśń

    OdpowiedzUsuń