piątek, 7 września 2012

Zupa z cukinii - przepis






Zupę cukiniową można robić na wiele sposobów. Ja dodałam do niej ziemniaki i anchois. Wyszła rewelacyjna - w dwóch wariantach: zwykłej zypy z cukinii i kremowej zupy cukiniowej. A Wy jaką wolicie?



Składniki:
1/2 dużej cukinii
4 duże ziemniaki
2 ząbki czosnku
4 anchois
4 pomidory suszone
suszone warzywa
nasiona słonecznika
pieprz, sól
liść laurowy
zioła: mięta, tymianek, oregano
kilka listków świeżej bazylii
kilka pomidorków koktajlowych
oliwa z oliwek
sos balsamiczny



Przygotowanie:
Cukinię pokrójcie i usuńcie nasiona. Posólcie i odlejcie wodę. Do dużego garnka wlejcie wodę, dodajcie cukinię, drobno pokrojone ziemniaki, czosnek, zioła (oprócz bazylii), nasiona słonecznika, anchois (dałam zamiast soli), suszone warzywa (używam zamiast kostek rosołowych dla wzmocnienia smaku), suszone pomidory. Na koniec podlejcie całość oliwą (4-5 łyżek). Gotujcie tak długo aż wszystkie warzywa zmiękną. 



Na koniec dodajcie kilka pomidorków koktajlowych (dostałam z ogródka od mamy mojej koleżanki - obłednie aromatyczne). Teraz czas na świeżą bazylię.




Możecie też wszystko zmiksować. Taką wersję na talerzu podlałam dodatkowo oliwą i sosem balsamicznym o zapachu białych trufli. Nie żałowałam go, ale smak - obłedny.




Polecam też przepis na prostą zapiekankę z cukinii.


1 komentarz: