wtorek, 28 sierpnia 2012

Prosta zapiekanka z cukinii - jak zrobić




Tak, cukinie rządzą w tym sezonie. A zapiekanka z malutkich cukinii jest po prostu fantastyczna. Zaś podana z  sosem czosnkowym wprost obłędna.

Składniki:
mrożone ciasto francuskie
kilka małych (do 10 cm) cukinii
pomidor
cebula słodka
sól, pieprz
świeża mięta
przyprawy i zioła
oliwa z oliwek
żółty ser



Przygotowanie:
Formę do zapiekanki masmarujcie oliwą i wyłóżcie pierwszą warstwą ciasta francuskiego (musi być dobrze rozmrożone). Jeszcze raz posmarujcie oliwą. Pokrójcie pomidora i połowę cukinii. A także cebulę. Doprawcie tak, jak lubicie: ja dałam mięte, kolendrę, sól i pieprz. Następnie dajcie drugą warstę ciasta i oliwę. Na cisto drobno pokrójcie pozostałą część cukinii. Przyprawcie wegług uznania. Teraz zetrzyjcie na tarce ser - ja dałam ser parmezanopodobny ;)



Zapiekajcie około godziny w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



Zapiekankę podałam z sosem czosnkowym (wymieszane: 4 łyżki kwaśnej śmietany, łyżka majonezu, szczypiorek, roztarty ząbek czosnku, sól, pieprz, pieprz etiopski). Rewelacyja!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz