wtorek, 7 sierpnia 2012

Falafel z bobu - przepis

Uwielbiam bób pod każdą postacią. Tym razem postanowiłam zrobić falafela z bobu. Do dzieła.



Składniki:

opakowanie bobu
majeranek
cząber
limonka
2 szalotki
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
oliwa z oliwek
bułka tarta
jajko
świeża kolendra
natka pietruszki



Przygotowanie:
Przygotujcie pastę z bobu (przepis na pastę z bobu). Prawdę mówiąc trochę mi zostało pasty i psotanowiłam "resztki" przerobić na falafele. Doprawcie posiekaną kolendrą, natką pietruszki, dodajcie jajko  i wymieszajcie. 
Na patelni rozgrzejcie oliwę - nie żałujcie jej. Jak będzie za mało oliwy falafele będą się rozpadać - przekonałam się na własnej skórze. Z pasty z bobu róbcie kulki i obtaczajcie w tartej bułce. Smażcie aż falafele będą rumiane. Absolutna pycha!



Polecam też przepis na sałatkę z bobu z pieczarkami

1 komentarz:

  1. A u mnie właśnie falafele z bobu się robią, co za zbieg okoliczności :)

    OdpowiedzUsuń