czwartek, 28 czerwca 2012

Tarta z kaszą gryczaną - przepis

Uwielbiam kaszę gryczaną. Nawet w naleśnikach i pierogach. To smak mojego dzieciństwa. Dlatego postanowiłam sprawdzić, czy kasza gryczana będzie dobrym farszem do tarty.



Składniki:
gotowe ciasto francuskie
torebka kaszy gryczanej
3 jaja
natka pietruszki
2 ząbki czosnku
cebula
oliwa
sól, pieprz
ser żółty - taki jaki lubicie
bułka tarta
pestki dyni i słonecznika



Przygotowanie:
Ciastem francuskim wyłóżcie formę do tarty uprzednio smarując ją tłuszczem. Ciasto francuskie tylko wtedy ładnie wyrośnie, jeśli będzie całkowicie rozmrożone i osiągnie temperaturę pokojową. W tym czasie ugotujcie kaszę wg przepisu na opakowaniu.  Ugotujcie również 2 jajka na twardo.  Ugotowaną i wystudzoną kaszę wymieszajcie z surowym jajkiem i rozgniecionymi ząbkami czosnku. Cebulkę pokrójcie i podsmażcie na oliwie. Dodajcie do kaszy. Ser (ja użyłam oscypka) zetrzyjcie na tarce (ja dodałam około 1/2 szklanki tartego sera) i połączcie z masą. Doprawcie drobno pokrojoną natką, solą i pieprzem. Przełóżcie na ciasto francuskie. Wyrównajcie. Posypcie tartą bułką oraz pestkami.
Wstawcie do piekarnika nagrzanego do 200 st. C na około 30 min.



Gdybym tarty nie robiła z okazji wizyty wegetarianki, pewnie dodałabym przysmażony boczek....



1 komentarz: