środa, 2 stycznia 2013

Kaczka w pomarańczach - przepis



Od dawna chciałam zrobić kaczkę w pomarańczach. Jak zaczynać Nowy Rok, to na bogato ;)




Składniki:

kaczka
6 pomarańczy
1/2 cytryny
1/2 lampki białego wina
2 łyżki miodu
kasztany (opcjonlnie)
sól
biały pieprz



Przygotowanie:

Umytą kaczkę posólcie i popieprzcie. Wstawcie do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Ja użyłam brytfanny z kratką. Po upływie 30 minut wygarnijcie spod kratki tłuszcz z kaczki i przelejcie go do rondelka.




Z 4 pomarańczy wyciśnijcie sok. Sok z 3 pomarańczy i 1/2 cytryny dodajcie do tłuszczu z kaczki i podgrzewajcie. Sok z 1 pomarańczy wymieszajcie z miodem i posmarujcie kaczkę. 


Do sosu dodajcie wino, doprawcie solą i pieprzem. Ja dodałam kasztany  - pakowane próżniowo. Dały wspaniały aromat, ale pozostały twarde. 


Pozostałe pomarańcze obierzcie i pokrójcie na cienkie plasterki. Jak kaczka zacznie się rumienić,  obłóżcie ją plasterkami pamarańczy. 


Pieczcie jeszcze przez około 15 minut.  




Kaczka w pomarańczach smakuje znakomicie. Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz