czwartek, 21 lutego 2013

Serniczki z ricotty, mascarpone z serem wędzonym

Ricotta, mascarpone są obłędne. Zastanawiałam się, jak będą smakować razem.


Składniki:
małe opakowanie mascarpone
4 łyżki ricotty
1 jajko
2 łyżki pasty oliwkowej (przepis na tapenade), ale może być też garść czarnych oliwek
sól
pieprz czarny
pieprz czerwony
wędzony starty oscypek albo inny wędzony ser
masło
bułka tarta



Przygotowanie:
Mascarpone, ricottę, jajko i pastę oliwkową zmiksujcie na gładką masę. Przyprawcie solą i pieprzem. Dodajcie łyżkę bułki tartej. Foremki wysmarujcie masłem i posypcie bułką tartą. Wypełnijcie foremki masą serową. Wyrównajcie. Posypcie bułką tartą i startym wędzonym serem. Na wierzchu pokruszcie czerwony pieprz. Uwaga - ja upiekłam je w tzw. kąpieli wodnej - czyli foremki umieściłam w innym naczyniu, do którego nalałam wodę. Jestem jednak przekonana, że upieczone klasycznie, też będą wspaniale. Pieczcie w temperaturze 180 stopni C przez około 30 minut. Serniczki z rictty i mascarpone to wspaniała przekąska. 



2 komentarze:

  1. Niezwykłe połączenie, warto wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej kombinacji nie próbowałam. A że lubię wszystkie sery osobno to chyba warto wypróbować mix :)

    OdpowiedzUsuń