wtorek, 10 lipca 2012

Szparagi w sosie z białych trufli i białym pieprzem

Postanowiłam kontynuować temat szparagów. Z białych szparagów na ogół robię zupę, ale dziś postanowiłam przyrządzić je nieco inaczej.



Składniki:
pęczek białych szparagów
sos truflowy (ze słoiczka)
sól, biały pieprz


Przygotowanie:
Niestety, musicie zacząć od ciężkiej pracy, czyli obierania szparagów.... Obrane gotujcie przez około 15 minut w lekko osolonej wodzie. Wyłóżcie na talerz.



Posypcie białym pieprzem - idealnie pauje do szparagów. Pozostało Wam już tylko dodanie sosu truflowego w ilości wg uznania. Ja kupuję małe słoiczki z białymi truflami. Zwracam uwagę na to, by w składzie nie było sztucznych aromatów, tylko śladowe ilości prawdziwych trufli. Tak, śladowe ilości. Sosy truflowe nie są takie drogie, jak mogłoby się wydawać. Ale zawartość trufli to około 0,02 proc.... Nic nie szkodzi - trufle mają tak intensywny smak, że nie trzeba więcej. Sosy te  - czasami zwane też kremami - zrobione są na bazie oliwy, która jest świetnym nośnikiem smaku i aromatu.



Białe szparagi idealnie komponują się z sosem truflowym. Spróbujcie. PS Koszt słoiczka kremu truflowego w zależności od pojemności to 14-24 zł. Starcza na wiele razy. Warto!

Sprawdźcie mój przepis na zielone szparagi z czerwonym pieprzem.

3 komentarze:

  1. Brzmi smakowicie, ale nigdy nie spotkałam się z takim sosem. Tylko oliwę widziałam. Zdradź gdzie kupujesz taki sosik?

    OdpowiedzUsuń
  2. ok, w Almie - często mają wyprzedaże, i w sklepach z wianami - tam mają dużo ciekawych rzeczy, a także w sklepach z serami - na ogół wszyscy robią jakieś promocje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo to świetnie, dziękuję za odpowiedź, będę się rozglądała :)

    OdpowiedzUsuń