wtorek, 17 lipca 2012

Tarta z botwiną i serem - jak zrobić

Jeśli lubicie tarty i botwinę  - ten przepis jest dla Was.


Składniki na tartę:
ciasto:
2 szklanki mąki
3/4 kostki masła
1 żółtko
150 ml śmietany 30 proc.
sól



farsz:
pęczek botwiny
ser feta (może być też kozi albo twarożek)
starty ser wędzony do posypania tarty
sól, pieprz, zioła
150 ml kwaśnej śmietany
50 ml kremówki
3 ząbki czosnku
2 jajka
oliwa

Sposób wykonia:

Zróbcie kruche ciasto: w dużej misce posikajcie zimne masło z mąką. Nie dotykajcie rękami, bo masło się rozpuści. Żółtko rozbełtajcie ze śmietaną i odrobiną soli.  Może zdziwi Was w tym miejscu kremówka zamiast kwaśnej śmietany - ale uwierzcie - nadaje ona kruchemu ciastu niepowtarzalny aromat. Energicznie wymieszajcie z mąką i masłem. Jak składniki połączą się, schowajcie do lodówki na około 45 minut.

W tym czasie bardzo dokładnie umyjcie botwinę. Małe buraki pokrójcie drobno. Listki i łodygi pokrójcie na około 2 cm kawałki. Na patelni rozgrzejcie oliwę. Wrzućcie pokrojoną botwinę.  Podsmażajcie przez chwilę, potem zalejcie niewielką ilością wody, tak by botwiną zmiękła. Jak woda odparuje, dodajcie przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodajcie ser oraz rozbełtane jajka i śmietany. Przyprawcie - solą, pieprzem - ja dodałam odrobinę świeżej mięty - ale naprawdę niewiele, by zapach nie zdominował dania. Jak masa zacznie gęstnieć, zdejmijcie z ognia.

Formę do tarty wysmarujcie masłem. Rozwałkujcie ciasto i wyłóżcie na blachę. Widelcem nakłujcie ciasto. Wstawcie do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 10 minut. Na podpieczone ciasto wyłóżcie masę. Posypcie tartą starty wędzonym serem do smaku - ładnie się zrumieni.




Tarta z botwiną i serem jest wspaniałym pomysłem na kolację. Ja podałabym z kwaśną śmietaną....



Polecam też przepis na tartę z kaszą gryczaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz