czwartek, 19 lipca 2012

Kwiaty cukinii - przepis



Od jakiegoś czasu miałam straszną ochotę zrobić kwiaty cukinii. Niestety, zanim z ogrodu na wsi dowiozłam je do mieszkania, były już tak nieapetyczne i nieświeże, że lądowały w koszu. Aż do momentu, gdy w jednym ze sklepów zauważyłam, że sprzedawane są z małymi cukiniami - nie większymi niż 10 cm. Zerwałam więc kwiaty cukinii z małymi cukiniami. Powiem więcej - w takiej postaci, przechowywane w lodówce, przez tydzień zachowują świeżość!



Przepis na kwiaty cukinii
kwiaty cukinii z małymi cukiniami
biały pieprz, sól
masło klarowane



Przygotowanie:
Umyjcie cukinie, poczekajcie aż wyschną. Na patelni rozgrzejcie masło klarowane (uważajcie, żeby nie spalić, bo będzie niesmaczne). Masło nada delikatnej potrawie niepowtarzalny smak. Wyłóżcie cukinie i delikatnie podsmażajcie (przekręcejąc na różne strony) około 10 minut aż się zrumienią. Doprawcie na koniec białym pieprzem i solą.



Tak młode cukinie w ogóle nie przypominąją smakiem dojrzałych owoców - poezja. To danie jest proste i naprawdę smaczne. Podałam je z delikatną sałatką z rukoli z własnego ogródka (ma zupełnie inny smak - jest bardziej ostra, i wyraźnie orzechowa), pomidorów, oliwy, soku z limonki, doprawionej odrobiną świeżej mięty, pieprzem i solą.




Polecam przepis na sałatkę z czerwoną cebulą.

2 komentarze:

  1. oj, kwaty to my lubimy, niedawno też mialam okazję się nimi cieszyć:)

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. a jak robisz? Ja chciałabym zrobić jeszcze nadziewane mascarpone i smożone w cieście naleśnikowym...

    OdpowiedzUsuń